Klauzula informacyjna dla pacjenta

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej również „RODO”), informujemy, że:

Administrator danych

Administratorem  Pana/i danych jest PRYWATNY GABINET STOMATOLOGICZNY ANNA MODRZEWSKA-KIEŁEK. Można się z nami skontaktować

Jakie dane gromadzimy?

PRYWATNY GABINET STOMATOLOGICZNY ANNA MODRZEWSKA-KIEŁEK gromadzi i przetwarza następujące dane o Pacjentach:

  • imię, nazwisko,
  • nr telefonu,
  • nr PESEL,
  • data urodzenia,
  • adres,
  • adres mail,
  • podczas świadczenia usług zdrowotnych gromadzona jest dokumentacja medyczna zawierająca wszystkie informacje dotyczące procesu leczenia.

Skąd mamy dane?

Gromadzone i przetwarzane przez nas dane zbierane są bezpośrednio od pacjentów lub opiekunów prawnych pacjentów w przypadku pacjentów niepełnoletnich.

Cel przetwarzania danych i podstawa prawna

Celem przetwarzania powyższych danych jest:

  • ustalenie tożsamości Pacjenta przed udzieleniem świadczenia – podstawa prawna: Art. 6 ust. 1 lit. C oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO w zw. Z art. 25 pkt 1 Ustawy o prawach pacjenta oraz § 10 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia MZ.),
  • kontakt telefoniczny, sms’owy lub mail’owy z Pacjentem w celu . potwierdzenia rezerwacji bądź odwołanie terminu wizyty, przypomnieć o wizycie, poinformować o konieczności przygotowania się do umówionego zabiegu – podstawa prawna: Art. 6 ust. 1 lit. b oraz f RODO – prawnie uzasadniony interes administratora, jakim jest opieka obsługowa nad pacjentem.

Wystawianie dokumentów rozliczeniowych – Art. 6 ust. 1 lit. C RODO w zw. Z art. 74 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości.

Udostępnianie danych

Ze względów organizacyjnych związanych z naszą działalnością dane mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców:

  • dostawcom usług informatycznych i teleinformatycznych oraz sprzętu diagnostycznego
  • biuro rachunkowe
  • podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa

Udostępnianie danych do tzw. Państw trzecich

Dane osobowe pacjentów nie będą przekazywane poza Unię Europejską.

Okres przechowywania danych

Dokumentację medyczną pacjentów przechowujemy przez okres wynikający z Art. 29. Ust.1  prawa pacjenta tj.:

  • przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu;
  • zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta, które są przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie;

z zastrzeżeniem tych  terminów, jeżeli dane były przez nas przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń (np. w postępowaniach windykacyjnych) przetwarzamy dane w tym celu przez okres przedawnienia roszczeń, wynikający z przepisów kodeksu cywilnego.

Wszelkie dane przetwarzane na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych przetwarzamy przez 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.

Po upływie wyżej wymienionych okresów dane Pacjentów są usuwane lub poddawane anonimizacji do celów statystycznych.

Dobrowolność podania danych

Podanie powyższych danych jest w pełni dobrowolne. Jednakże ich niepodanie ze względów na ciążące na nas obowiązki prawne oraz sprawy organizacyjne może skutkować odmową rezerwacji wizyty czy udzielenia świadczenia zdrowotnego.

Prawa osób, których dane dotyczą

Jako administrator danych zapewniamy informujemy, że przysługuje Panu/i prawo:

  • dostępu do danych
  • sprostowanie danych
  • żądać ich usunięcia – chyba, że przepisy stanowią inaczej
  • żądać ograniczenia ich przetwarzania – chyba, że przepisy stanowią inaczej
  • wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania
  • przeniesienia danych do innego administratora
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego: Urzędu Ochrony Danych Osobowych: Warszawa, ul. Stawki 2